Membránové kompresory jsou široce používány v průmyslových odvětvích, jako je chemický průmysl a energetika, díky svým dobrým těsnicím vlastnostem, vysokému kompresnímu poměru a žádné kontaminaci stlačeného materiálu. Zákazníci často nemají dostatečné dovednosti pro údržbu a opravy tohoto typu zařízení.

Některá doporučení pro jednoduché odstraňování závad kompenzačních olejových čerpadel

Kompenzační olejové čerpadlo je srdcem celého olejového systému membránového kompresoru a jeho funkcí je nepřetržité dodávání oleje potřebného k vytvoření tlaku páry. Pokud nefunguje správně, může to vést k paralýze celého olejového systému. Mezi hlavní chyby patří:

1) Zalepení pístového kompenzačního olejového čerpadla

Kompenzační olejové čerpadlo je pístové čerpadlo s malou mezerou mezi pístem a vložkou. Pokud je motorový olej používán delší dobu nebo je poškozen filtr, mohou nečistoty v oleji vniknout do tělesa čerpadla a způsobit zadření pístu. V tomto případě je nutné vyčistit kompenzační olejové čerpadlo, aby byl zajištěn volný pohyb pístu.

2) Ucpaný filtr kompenzačního olejového čerpadla

Filtr je potřeba vyčistit.

3) Kulový ventil pro vypouštění oleje je zaseknutý nebo poškozené těsnění

Vstupní a výstupní ventily musí být vyčištěny, aby byl zajištěn volný pohyb koule a provedena zkouška těsnosti pomocí benzínu. Během jedné minuty by nemělo dojít k úniku.

Membránový kompresor je speciální typ pístového kompresoru s vysokým kompresním poměrem, dobrým těsnícím výkonem a schopností zabránit kontaminaci plynů mastnotou a jinými pevnými zbytky. Proto výrobce membránového kompresoru uvádí, že je vhodný pro stlačování plynů vysoké čistoty, vzácných a vzácných, hořlavých a výbušných, toxických a škodlivých, žíravých a vysokého tlaku.

Membránové kompresory se skládají z klikového mechanismu, hlavních a pomocných ojnic, dále primárních a sekundárních válců tvaru V a spojovacího potrubí. Hlavní a pomocné ojnice, poháněné elektromotorem pohánějícím kliku přes klínový řemen, pohánějí písty dvou olejových válců a způsobují pohyb ventilových desek tam a zpět, což umožňuje nasávání a vypouštění plynu. Nízkotlaký plyn, řízený sacími a výfukovými ventily primárního válce, vstupuje do sacích a výfukových ventilů sekundárního válce, kde je stlačen na vysoký tlak a uvolněn.

Tags:

Comments are closed