Membránové kompresory jsou typicky poháněny elektromotorem a řemenovým pohonem (mnoho moderních konstrukcí používá přímé spojky z důvodu bezpečnosti). Řemen pohání setrvačník namontovaný na klikovém hřídeli, který zase pohání ojnici vratným pohybem. Ojnice a hlavice ve tvaru kříže jsou spojeny čepem a hlavice ve tvaru kříže se pohybuje tam a zpět po vedení.
1. Píst 2. Pístový válec 3. Olejový válec 4. Rozvodná deska oleje 5. Chlazení na straně oleje 6. Válec 7. Vstupní a výstupní ventil 8. Dutina membrány 9. Membrána na straně vzduchu 10. Membrána na straně oleje 11. Pístní tyč 12. Hlava Phillips
Hydraulický píst (pístnice) je uložen na hlavě ve tvaru kříže. Píst je utěsněn pístními kroužky a vratně se pohybuje v hydraulickém válci. Každý pohyb pístu generuje pevný objem mazacího oleje, čímž uvede membránu do vratného pohybu. Mazací olej působí na membránu, takže membrána vlastně stlačuje plyn.
Povrch dutiny; Plynová strana membrány; Plynový prostor; Sací ventil; Děrovaný plech; Membrána; Ropný prostor; Olejová strana membrány; Drážka nebo díra; Píst; Vypouštěcí ventil
Hlavní funkce hydraulického oleje v membránových kompresorech jsou následující: mazání pohyblivých částí, stlačování plynu, chlazení. Cirkulace mazacího oleje začíná od klikové skříně, kde je umístěna olejová vana sedadla. Mazací olej vstupuje do sacího filtru a je obvykle chlazen ve vodou chlazeném chladiči. Mazací olej pak vstupuje do mechanického olejového čerpadla a je čištěn přes filtr. Mazací olej je poté rozdělen do dvou proudů: jeden proud se používá k mazání ložisek, malých hlav ojnic a dalších dílů a druhý proud jde do kompenzačního čerpadla, které se používá k pohonu membrány.
1. Začne komprese 2. Výfukový ventil se otevře 3. Membrána dosáhne vrcholu 4. Otevře se pojistný ventil oleje 5. Výfuk končí 6. Začíná sání
Comments are closed