Mezi hlavní části membránových kompresorů patří hřídel kompresoru, válec, sestava pístu, membrána, klikový hřídel, ojnice, křížová hlava, ložisko, těsnění, vzduchový ventil, motor a další součásti.
Typ konstrukce: Z-typ
Zdvih pístu: 70-180 mm
Max. síla pístu: 10KN-90KN
Max. výstupní tlak: 70Mpa
Rozsah průtoku: 0,5-500Nm³/h
Výkon motoru: 2,2KW-45KW
Typ konstrukce: V-typ
Max. síla na píst: 10KN-30KN
Zdvih pístu: 70-130 mm
Max. výstupní tlak: 50Mpa
Rozsah průtoku: 2-100Nm³/h
Výkon motoru: 2,2KW-30KW
Typ provedení: typ L
Zdvih pístu: 110-180 mm
Max. síla pístu: 20KN-90KN
Max. výstupní tlak: 100Mpa
Rozsah průtoku: 10-1000Nm³/h
Výkon motoru: 7,5KW-90KW
**Typ provedení:** Typ D
**Zdvih pístu:** 130-210 mm
**Max. síla pístu:** 40KN-160KN
**Max. výstupní tlak:** 100Mpa
**Rozsah průtoku:** 30-2000Nm³/h
**Výkon motoru:** 22KW-200KW
- Hřídel kompresoru
Hlavní těleso membránového kompresoru je základním prvkem pro umístění kompresoru, který se obecně skládá ze tří částí: skříně, střední skříně a klikové skříně (rámu). Každý pohyblivý prvek je namontován v pouzdře a hnací prvky jsou umístěny a vedeny. Kliková skříň obsahuje mazací olej, ke kterému je připojen vnější válec, motor a další zařízení. Skříň musí během provozu odolávat tlaku vzduchu a setrvačným silám pístu a pohyblivých částí a také přenášet vlastní hmotnost a celou nebo část hmotnosti kompresoru na základnu.
- Válec
Válec je důležitou součástí používanou ke stlačování plynu v kompresoru. Vzhledem k vysokému tlaku vzduchu, proměnlivému směru přenosu tepla a složité konstrukci jsou na válec kladeny vysoké technické nároky.
- Sestava pístu
Pístová sestava membránového kompresoru se skládá z pístu, pístních kroužků, pístní tyče (nebo pístního čepu) a dalších částí. Píst a válec tvoří kompresní prostor. Vratný pohyb sestavy pístu se přenáší přes hydraulický olej ve válci na plyn vratným pohybem skupiny membrán pro dokončení kompresního cyklu ve válci.
- Membrána
Membránový systém membránového kompresoru má třívrstvou strukturu: dvě vnější membrány slouží jako bariérové vrstvy a střední membrána zajišťuje výtlačnou cestu přes pevný O-kroužek. Současně je válec rozdělen na komoru hydraulického oleje a pracovní plynovou komoru. Membrána je obvykle vyrobena z pryže, plastu nebo kovu. V našich membránových kompresorech jsou membrány vyrobeny z kovových materiálů.
- Ventil
Ventil membránového kompresoru je komponenta sloužící k ovládání sání a výfuku plynu do válců. Otevírá a zavírá se automaticky vlivem tlakového rozdílu a pružné síly, proto se nazývá automatický ventil. Vzduchový ventil se obvykle skládá z těla ventilu, disku a pružiny. Jednou z nejdůležitějších součástí kompresoru, která přímo ovlivňuje jeho výkon, je vzduchový ventil, který se dělí na vstupní ventil a výstupní ventil.
- Ojnice
Ojnici membránového kompresoru lze podle provedení velkého ložiska rozdělit na dva typy: dělená tyč a plná tyč.
- Klikový hřídel
Konstrukce klikového hřídele používá dělenou ojnici a ojnice a klikový čep jsou při montáži upevněny šrouby ojnice. Pevná ojnice se používá v konstrukci excentrické klikové hřídele, protože zdvih excentrické klikové hřídele je dvakrát větší než excentrická vzdálenost, takže pevná ojnice může být použita pro malé chladicí kompresory. Jednodílná konstrukce ojnice je jednoduchá a snadno se instaluje. Dělená ojnice se připojuje ke klikovému čepu klikové hřídele, takže ji lze použít v chladicích kompresorech s dlouhým zdvihem. Velký konec ojnice je vložen do tenkostěnného ložiska, což zlepšuje její odolnost proti opotřebení.
Comments are closed