Mezi hlavní části membránových kompresorů patří hřídel kompresoru, válec, sestava pístu, membrána, klikový hřídel, ojnice, křížová hlava, ložisko, těsnění, vzduchový ventil, motor a další součásti.

Typ konstrukce: Z-typ 
Zdvih pístu: 70-180 mm 
Max. síla pístu: 10KN-90KN 
Max. výstupní tlak: 70Mpa 
Rozsah průtoku: 0,5-500Nm³/h 
Výkon motoru: 2,2KW-45KW

Typ konstrukce: V-typ 
Max. síla na píst: 10KN-30KN 
Zdvih pístu: 70-130 mm 
Max. výstupní tlak: 50Mpa 
Rozsah průtoku: 2-100Nm³/h 
Výkon motoru: 2,2KW-30KW

Typ provedení: typ L 
Zdvih pístu: 110-180 mm 
Max. síla pístu: 20KN-90KN 
Max. výstupní tlak: 100Mpa 
Rozsah průtoku: 10-1000Nm³/h 
Výkon motoru: 7,5KW-90KW

**Typ provedení:** Typ D 
**Zdvih pístu:** 130-210 mm 
**Max. síla pístu:** 40KN-160KN 
**Max. výstupní tlak:** 100Mpa 
**Rozsah průtoku:** 30-2000Nm³/h 
**Výkon motoru:** 22KW-200KW

  1. Hřídel kompresoru

Hlavní těleso membránového kompresoru je základním prvkem pro umístění kompresoru, který se obecně skládá ze tří částí: skříně, střední skříně a klikové skříně (rámu). Každý pohyblivý prvek je namontován v pouzdře a hnací prvky jsou umístěny a vedeny. Kliková skříň obsahuje mazací olej, ke kterému je připojen vnější válec, motor a další zařízení. Skříň musí během provozu odolávat tlaku vzduchu a setrvačným silám pístu a pohyblivých částí a také přenášet vlastní hmotnost a celou nebo část hmotnosti kompresoru na základnu.

  1. Válec

Válec je důležitou součástí používanou ke stlačování plynu v kompresoru. Vzhledem k vysokému tlaku vzduchu, proměnlivému směru přenosu tepla a složité konstrukci jsou na válec kladeny vysoké technické nároky.

  1. Sestava pístu

Pístová sestava membránového kompresoru se skládá z pístu, pístních kroužků, pístní tyče (nebo pístního čepu) a dalších částí. Píst a válec tvoří kompresní prostor. Vratný pohyb sestavy pístu se přenáší přes hydraulický olej ve válci na plyn vratným pohybem skupiny membrán pro dokončení kompresního cyklu ve válci.

  1. Membrána

Membránový systém membránového kompresoru má třívrstvou strukturu: dvě vnější membrány slouží jako bariérové ​​vrstvy a střední membrána zajišťuje výtlačnou cestu přes pevný O-kroužek. Současně je válec rozdělen na komoru hydraulického oleje a pracovní plynovou komoru. Membrána je obvykle vyrobena z pryže, plastu nebo kovu. V našich membránových kompresorech jsou membrány vyrobeny z kovových materiálů.

  1. Ventil

Ventil membránového kompresoru je komponenta sloužící k ovládání sání a výfuku plynu do válců. Otevírá a zavírá se automaticky vlivem tlakového rozdílu a pružné síly, proto se nazývá automatický ventil. Vzduchový ventil se obvykle skládá z těla ventilu, disku a pružiny. Jednou z nejdůležitějších součástí kompresoru, která přímo ovlivňuje jeho výkon, je vzduchový ventil, který se dělí na vstupní ventil a výstupní ventil.

  1. Ojnice

Ojnici membránového kompresoru lze podle provedení velkého ložiska rozdělit na dva typy: dělená tyč a plná tyč.

  1. Klikový hřídel

Konstrukce klikového hřídele používá dělenou ojnici a ojnice a klikový čep jsou při montáži upevněny šrouby ojnice. Pevná ojnice se používá v konstrukci excentrické klikové hřídele, protože zdvih excentrické klikové hřídele je dvakrát větší než excentrická vzdálenost, takže pevná ojnice může být použita pro malé chladicí kompresory. Jednodílná konstrukce ojnice je jednoduchá a snadno se instaluje. Dělená ojnice se připojuje ke klikovému čepu klikové hřídele, takže ji lze použít v chladicích kompresorech s dlouhým zdvihem. Velký konec ojnice je vložen do tenkostěnného ložiska, což zlepšuje její odolnost proti opotřebení.

Tags:

Comments are closed